Keresés ebben a blogban

2013. december 23., hétfő

Azért élek, Uram...

 Egy barátom múltkor megkérdezte tőlem, hogy vajon miért él? Mi lehet a küldetése, életcélja, elhívása?
Nem tudtam rá válaszolni, csak pedzegettem az Isten királyágának építését, de hogy hogyan...?
Ebben a dalban szépen össze van foglalva.
Aztán ma egy szó ragadta meg a figyelmemet: ,,tanítás", mégpedig a Kolossé 1-et olvasva:
28 Mi Krisztust hirdetjük mindenkinek. Mindenféle bölcsességgel tanítunk, biztatunk és figyelmeztetünk mindenkit, hogy úgy állítsuk őket Isten elé, mint akik már elérték Krisztusban a teljességet. 29 Ez a célja minden erőfeszítésemnek, ezért küzdök Krisztus erejével, amely hatalmasan működik bennem.
hirdetjük: καταγγέλλω  (katangelló) - hirdet, kihirdet, bejelent
tanítunk: διδάσκω  (didaszkó) - tanít, oktat, felvilágosít
biztatunk és figyelmeztetünk: νουθετέω  (nútheteó)
1) eszébe juttat, emlékeztet, figyelmeztet
2) int, megdorgál, fedd, rendreutasít
3) megnyugtat


Hát Pálnak aztán voltak céljai, meg eszközei bőségesen.
Mi ugyan várjuk a sült galambot, hogy ,,...jöjjön el a Te országod", de Pál küzdött érte.
Mindehhez nem a saját erejét, hanem Jézusét használva: ἐνέργεια  (energeia)
- működés, cselekvés, munka, megvalósulás, beavatkozás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...