Keresés ebben a blogban

2013. december 25., szerda

Birtokos esetben gyümölcsözön

Olvastam a Lukács evangéliumában, hogy mennyire fontos az, hogy milyen szívvel hallgatjuk Jézust.
Mikor a jó földbe vetett magról azt mondja, hogy
Lukács 8:15 Ami a hasznos földben van, olyanokat jelez, akik miután nemes és jó szívvel meghallgatták az Igét, azt birtokukba veszik és állhatatossággal gyümölcsöt teremnek....18 azért vigyázzatok rá, hogy hogyan hallgatjátok, mert akinek van, annak adni fognak, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amije lenni látszik.
  • nemes és jó szív
  • meghallgatták az Igét
  • azt birtokukba veszik
  • állhatatosság
Magyarul: nem elég, ha jó a szíved, nem elég ha hallod az Igét, birtokba is kell venni azt.
birtokukba veszik: κατέχω  (katekhó)
1) erősen tart, megtart, birtokol; magánál tart; fogva tart
2) feltart, tartóztat, visszatart; akadályoz
3) birtokba vesz, elfoglal
4) tart vmerre

Ez is érdekelhet
Meg ez is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...