Keresés ebben a blogban

2011. október 25., kedd

Örülni az ajándéknak

Mikor valakit megajándékozunk, azért tesszük, mert örömöt akarunk neki szerezni. Néha olyan ajándékot kapunk, illetve adunk, amit nem értékelnek/nem értékelünk semmire. Ez a mi esetünkben lehetséges, hogy rossz választásból fakad.
1 és fél évvel ezelőtt kaptam valamit Istentől, amit sokszor kértem ugyan, de soha nem tudtam elképzelni, hogy milyen vele élni. Eleinte nem nagyon becsültem, mert az elmémet megkerülte. Még bosszantott is. Nem tudtam felfogni mire jó. Nem értettem. Használtam, mert tudtam, hogy jó, de nem volt bennem olyan öröm, ami az ajándékozó iránti hálát fejez ki.
Erre nemrég jöttem rá. Összeállt egy képpé, ahogyan készülök megajándékozni a szeretteimet valamivel, ami tudom, hogy jó ajándék lesz számukra. Gondosan válogattam, nézelődtem, majd megvettem az ajándékot. Szépen becsomagoltam, átadtam, de nem örültek neki.
Kiderült, hogy már van ilyenje, vagy nem is akart ilyet, illetve valami rossz érzése fűződik hozzá. Nem ismertük eléggé azt a valakit, akinek vásároltuk.
Nem így Isten. Az Ő bölcsessége és gazdagsága okán nem tud rossz ajándékot adni.
1Korintus 12, 4-11 A kegyelmi ajándékok sokfélék, de mind ugyanattól a Szent Szellemtől származnak.  A szolgálatok is különfélék, de ugyanazt az Urat szolgáljuk. 
Az Isten ereje is sok különböző módon nyilvánul meg az emberekben és az emberek által. Mégis egy és ugyanaz az Isten, aki mindezeket a dolgokat bennünk és közöttünk véghez viszi. Azonban, a Szent Szellem mindenfajta működését azért kaptuk, hogy ezzel a többieket szolgáljuk és segítsük.  Az egyik embernek például a Szent Szellem azt adja, hogy képes legyen bölcsen beszélni. A másiknak ugyanaz a Szent Szellem természetfeletti ismeretet ad, amikor beszél. 
Megint másiknak ugyanaz a Szent Szellem hitet ad, másnak meg a gyógyítás ajándékait. 
A másik olyan erõt kap, amellyel csodákat tud tenni, megint másik a prófétálás képességét kapja, megint másik arra kap képességet, hogy felismerje, és azonosítani tudja a szellemeket. Másik a nyelveken szólás különféle fajtáit kapja, megint másik azt a képességet, hogy a nyelveken szólást megértse és meg tudja magyarázni. Mindezeket azonban ugyanaz a Szent Szellem cselekszi az embereken keresztül. Azonban a Szent Szellem a saját belátása szerint adja az embereknek ezt, vagy azt a képességet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...