Keresés ebben a blogban

2020. május 3., vasárnap

Szólj rám, ha hangosan énekelek!

Mai szavaim:
  • Elszenvedni (valakit, a másikat)
  • Újjáépülni. 
Lássuk csak!
Az első arról jutott eszembe, hogy Istenünk egymás mellé rakott kotnyeles-, kötözködő, vagy épp visszafogott, sérült embereket az eklézsiában. Van olyan, hogy mikor valakit meglátsz, és kinyílik a bicska a zsebedben. Bizony. 
És tesó. Bizony.
Isten pedig így szólt:
Ef 4:2 Teljes alázatossággal és szelídséggel, hosszútűréssel, elszenvedvén egymást szeretetben,
Kol 3:13 Elszenvedvén egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna; miképpen a Krisztus is megbocsátott nektek, akképpen ti is;

Görögben ἀνέχομαι (anekhomai)
1) fölemel, szilárdan tart (klasszikus görög használat; aktív jelentés)
2) eltűr, elvisel, bátran vállal, kibír
3) meghallgat, türelmesen végighallgat

Ennyit az elszenvedésről.
...
Az újjáépülésről pedig annyit, hogy jövünk sérült múltból, rossz reakciókkal, beidegződésekkel, béna megoldásainkkal, és sajnos így élünk. Újjáépülni valami olyasmi, hogy tudjuk az isteni perspektívát, és eszerint hagyjuk magunkat újjászülni, újjáépíteni. Részt venni ebben a munkában csodás. Mmint az újjáépítésben. Nem a rombolásban.
Honnan veszem az épülést? Naná, hogy az igéből.
1Kor 8:1b.... Az ismeret felfuvalkodottá tesz, a szeretet pedig épít.
οἰκοδομέω (oikodomeó)
1) házat épít
2) épít, felépít
...
(Ez egy több napos szülés, úgyhogy folytatom.)
Aztán, ha már a címben egy valamikori slágert idéztem, a következő alcímem:
 Láttál-e már valaha?
Mit is? Jelen esetben nem csipkebokor rózsát, nem is csipkebokor rózsában két szál majorannát, hanem fejjel falnak menő embert.
Mer' én láttam, nem is egyet. És néztem, hogy nem lesz így jó. De mit csináljak? Elég, ha imádkozom, vagy beszéljek vele? Látom, hogy a vesztébe fut, és sajnálom őt, szóljak? Mint a címben, hogy hangosan énekel a lelkem?
Mikor mi helyes, mert az ,,A" verzió is lehet averzió. Mindkét esetre van példa a Bibliában. Az egymás dolgába avatkozás sem helyes, de az sem, hogy hagyom az ellenségem állatát sem teher alatt összeroskadva... (2 Mózes 23,5)  עָזַב‬ (ʿázaḇ)
1) elhagy, otthagy, magára hagy
2) rábíz; ráhagy
3) kiszolgáltat valakit valaminek
4) abbahagy, felhagy valamivel; megvon valamit valakitől
Akkor most van itt az ideje annak, hogy imádkozzak. Mert nagyon nem mindegy, hogyan döntök. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...