Keresés ebben a blogban

2016. október 24., hétfő

Asztheneia

Minap egy beszélgetésem volt a lelkiismeretről és ahhoz kapcsolódó érzelmekről.
Az illető feltételezte, hogy a keresztények vélhetően fetrengenek az állandó bűntudattól, talán még korbácsolják is magukat.
Pedig ez nem így működik.
Ha valamit felismerünk, egyszerűen elmondjuk Istennek és Ő megszabadít, örömöt ad, felemel, üdvözít.
(Lásd: Homologeó)
 Mégis gyakran tévedünk, mert ha a fizikai betegségre még csak-csak, de erkölcsi gyengeségre már kevésbé érezzük elfogadhatónak / igényelhetőnek Krisztus váltságát. Pedig ez a terület pont olyan nehéz, mint a testi. Itt olvasom:
Máté 8:16-17 Az est beálltával pedig vittek hozzá sok ördöngőst, és egy szóval kiűzte a tisztátalan lelkeket, és meggyógyított minden beteget; Hogy betejesedjen, amit Ésaiás próféta mondott, így szólva: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket. (Ézs 53:4)
ἀσθένεια  (asztheneia) - gyengeség, erőtlenség (fizikai vagy erkölcsi)

Pál sem véletlenül "gyönyörködött" az erőtlenségekben. Nem volt aberrált, csak rájött, hogy amikor a saját erőnk végéhez érünk, átadhatjuk Krisztusnak a területet.
2 Kor 12:9-10 De ő ezt mondta nekem: "Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz." Legszívesebben tehát az erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem. Ezért a Krisztusért örömöm telik erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldöztetésekben és szorongattatásokban; mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős.
A Jel 3:17-18-ban Jézus pontosan arról az állapotról beszél, ami a használható és a használhatatlan között levő szakadék. A gyógymód egy bizonyos szemgyógyító ír, amitől rájövünk, hogy nyomorultak, szegények, meztelenek, csúnyák vagyunk.

Ez is érdekelhet: Vajúdás
Ez se rossz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...