Keresés ebben a blogban

2014. január 16., csütörtök

Csapatmunka

 Nincs értelme letagadnom, hogy elég nagy kihívásokkal küszködök lelkileg, mert a környezetem nem mindig úgy látja a dolgokat, ahogyan én, és van egy-két ember, aki manapság kiveri nálam a biztosítékot. Egyszerűen nem jövök rá a motivációjukra, mikor logikátlan és igazságtalan döntéseket hoznak. Ez még nem is lenne olyan furcsa, de mostanság azért - láss csodát - megválogatom az eszközöket abban, hogy rákényszerítsem az akaratomat másokra. Például kedvem lenne nekifutásból kilökni az ablakon, de nem teszem... Pontosabban mióta eldöntöttem, hogy nem fogom ezt tenni, rengetegszer ütközöm abba, hogy mennyire szeretném. (Teremtsünk embert a saját képünkre és hasonlatosságunkra - by Zsozsó) Kafa kis emberi tulajdonság, csak rájöttem, hogy ez egyedül Isten privilégiuma...
Tegnap óta a Róma 8-at olvasom. Egy pár szó megint új értelmet kapott a gondolkodásomban. Ezek közül néhány:
  • összedolgozik: συνεργέω  (szünergeó)- együtt dolgozik, együttműködik; támogat   - ez a Róma 8,28-ban van: "Egészen biztosak vagyunk benne, hogy minden összedolgozik azoknak a javára, akik Istent szeretik — akiket ő a saját terve szerint elhívott."
  • fohászkodik: στενάζω  (sztenadzó) 1) sóhajt, nyög 2) gyászol
  • Róma 8,22 Jól tudjuk, hogy mind a mai napig az egész teremtett világ úgy nyög és vajúdik, mint a szülő asszony. 23 De nem csak a teremtett világ, hanem mi magunk is ugyanígy sóhajtozunk. Pedig mi előleget kaptunk a Szent Szellemből! Mégis sóhajtozva várjuk a testünk megváltását, hogy ezzel teljesen Isten fiaivá váljunk.
  • második mérföld Jézus szerint: Máté 5:41  És aki téged egy mérföld útra kényszerít, menj el vele kettőre. 
Szóval erről mindig azt hittem, hogy rólam szól, mert hogy nagyon nem vagyok rá képes. Most valahogy arra jutottam, hogy a másikról is szól, mert őt ez el fogja gondolkoztatni saját maga felől. Lehet, hogy nem hamar, de előbb-utóbb rájön, hogy nem érdemelte ki és bűnbánatra jut. Pontosan úgy ahogy Isten akarja.

Ez is hasonló hangulatomban íródott

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...