Keresés ebben a blogban

2013. augusztus 14., szerda

Építeni


Néhány napja - kedves régi barátnőm jóvoltából ez jár az eszemben:
A szeretet épít.
Ilyen egyszerűen. Mekkora jelentősége van ezeknek az egyszerű szavaknak.
Nem én mondom őket, hanem Isten.
Épít, vagyis hogy létrehoz valami maradandót, szépet, örömöt és jó érzést okozót.

...Tegnap egy régi emléken eltöprengve átjárt a szomorúság és kiszolgáltatottság érzése. Visszaemlékeztem arra, hogy valaki ,,csupa jó szándékból" olyan dolgokat mondott nekem, amik mélyen megsebeztek. Kihúzta a lábam alól a talajt néhány pillanat alatt és mindezt az őszinteség köntösébe bújtatta.
Volt alkalmam arra, hogy az addig tanultakat gyakorolhassam...

Mivelhogy kétélű tőrről beszélünk, azt is láthatom, ahogyan én romboltam másokat a fent említett fogalom mellőzésével.

Talán azért szomorodott bennem el a Szentlélek.
1Thess 5:11  Vigasztaljátok azért egymást, és építse egyik a másikat, ahogy teszitek is.
 Görögben mindkét helyen ezt a szót használja: οἰκοδομέω οἰκοδομός  (oikodomeó oikodomosz)
1) házat épít
2) épít, felépít


Az ellenség levele

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megtalálni magunkat

Mikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős... Ezen gondolkodtam, hogy mit akar mondani Pál? Arra jutottam, hogy annyi ellenállás van belénk k...